Reparatieverzoek melden


Een reparatieverzoek of storing kunt u in de ochtend (maandag-vrijdag) telefonisch melden via (0492) 53 88 15

Een CV-storing of rioolproblemen

Heeft je CV-ketel een storing of zijn er problemen met het riool? Dan kunt u dit voortaan rechtstreeks melden bij de bedrijven waar wij mee samenwerken. Ook kun je direct een afspraak inplannen. 

CV storing: Kemkens via 0492-547685
Verstopping: Adriaans Riolering- en Ontstoppingsbedrijf via 0492-661747

Spoedeisende verzoeken

Spoedeisende reparatieverzoeken moet u altijd telefonisch melden. In geval van spoed kan dat 24 uur per dag. Buiten kantoortijden beantwoordt servicebureau TAS (Telefonische Antwoord Service) onze telefoon.

Geen haast

Als uw reparatieverzoek minder haast heeft, kunt u het ook melden op de volgende manieren:

  • aan de balie van ons kantoor, van maandag t/m vrijdag tussen 8.30 en 12.00 uur;

  • via info@volksbelanghelmond.nl, waarbij het belangrijk is dat u de klacht duidelijk en tot in detail omschrijft en altijd uw telefoonnummer vermeldt;

  • via het contactformulier op deze website.

Wie betaalt?

Wie betaalt de kosten voor een reparatie, Volksbelang of u? U kunt het vooraf controleren in de algemene huurvoorwaarden. Het 'dagelijkse onderhoud' van de woning is meestal voor rekening van u. Daarbij kunt u denken aan het vastzetten en vastschroeven van onder andere loszittende onderdelen, bijvoorbeeld trapleuningen, deurknoppen, drempels, elektrische schakelaars, stopcontacten en deurbellen. Het grote, periodieke onderhoud is voor rekening van ons.

Als de kosten voor rekening van u zijn, kunt u zelf een bedrijf inschakelen om de reparatie uit te voeren. U kunt dit ook via ons regelen: wij schakelen dan een bedrijf voor u in en regelen de betaling. Daarvoor brengen we een toeslag van 10% van de kosten bij u in rekening. Veel reparaties kunt u overigens heel eenvoudig zelf uitvoeren.  Een aantal handleidingen en instructiefilmpjes vindt u hier.

Extra kosten

Als u, ondanks de gemaakte afspraak, niet thuis bent of als de door u gemelde klacht al is verholpen en niet is afgemeld, brengen wij voorrijkosten bij u in reke­ning. Als u een spoedeisend reparatieverzoek heeft gemeld dat niet spoedeisend blijkt te zijn, brengen wij het extra uurtarief dat bedrijven rekenen voor het uitvoeren van reparatiewerkzaamheden buiten de normale werktijden bij u in rekening. Ook als blijkt dat de kosten niet voor rekening van Volksbelang zijn, brengen wij de kosten bij u in rekening.

Zelf reparaties uitvoeren

Veel reparaties kunt u heel eenvoudig zelf uitvoeren.  Voor een aantal van die reparaties hebben wij handleidingen en instructiefilmpjes.