Stap

1

Probeer er met ons uit te komen!

Ben je niet tevreden over Volksbelang? Zeg dat tegen ons! Dan gaan we samen met jou een oplossing zoeken.
Je kunt het beste eerst klagen bij de medewerker waar je een probleem mee hebt. Dat doe je door aan die persoon een brief of een e-mail te sturen.
Is het probleem dan nog niet opgelost? Dan kun je klagen bij de teamleider van de medewerker waar je een probleem mee hebt. Of bij de directeur van Volksbelang. Dat doe je ook door een brief of een e-mail te sturen. Binnen vier weken krijg je in een brief antwoord van ons. Als het langer duurt om je probleem op te lossen, dan laten we je dat weten.
We doen altijd ons best om samen met jou het probleem op te lossen.

Je kunt je klacht digitaal indienen op deze pagina.

Stap

2

Regionale geschillencommissie

Ben je nog steeds niet tevreden? Vind je dat we geen goede oplossing hebben voor je probleem? Dan kun je de Regionale Geschillencommissie om hulp vragen. De geschillencommissie is onafhankelijk en kost niets.
De Regionale Geschillencommissie helpt je alleen als je eerst bij ons hebt geklaagd. Je moet een brief van de directie van Volksbelang kunnen laten zien. De commissie beslist zelf of ze jouw klacht gaan behandelen.
Als ze je klacht niet behandelen, krijg je daarover een brief.
Als ze je klacht wel behandelen, komt er een hoorzitting. Jij en Volksbelang mogen daar allebei vertellen over jouw klacht. Binnen vier weken neemt de Regionale Geschillencommissie een besluit. Volksbelang moet zich aan dat besluit houden.
Wil je meer lezen over hoe de Regionale Geschillencommissie zijn werk doet? En aan welke regels de commissie zich moet houden? Kijk dan op Reglement Regionale geschillencommissie

Stap

3

Kantonrechter

Soms neemt de Regionale Geschillencommissie een besluit waar je het niet mee eens bent. Dan kun je naar de kantonrechter stappen.